Returhantering

Nedan kan du se vanliga frågor och svar gällande returhantering. Om din fråga inte finns med nedanför, kontakta oss gärna så ska vi göra vårt bästa för att svara snabbt.

 

OBS!  Om ni köpt en produkt av oss via FYNDIQ, och vill reklamera eller göra ett ångerköp?!

Detta måste ni ta via Fyndiqs kundtjänst, vi får inte behandla detta direkt:

https://fyndiq.se/support/

 

En vara saknas i min leverans.

Även att vi jobbar hårt för att göra din beställning så trygg och snabb som möjligt så kan tyvärr problem uppstå. Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt så ska vi lösa detta så fort som möjligt. En skriftlig reklamation via vårt kontaktformulär måste vara oss tillhanda senast tre dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning.

Om du fått fel produkt i din leverans så skall du kontakta oss inom 14 dagar efter mottagande av din beställning. Du ska därför kontrollera dina produkter när du får hem dem för att verifiera att allt är korrekt levererat. Inkommer information om detta senare än 14 dagar förbehåller sig Toppshop.se rätten att neka retur, omleverans eller hävning av köp. Toppshop.se står självklart för alla fraktkostnader om vi skickat fel vara till dig.

 

Reklamation av trasig produkt.

Kontakta oss först via vårt kontaktformulär, reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, maximalt 7 arbetsdagar. Inga returer godkänns utan föregående kontakt.

Efter godkänt returärende så skickar du produkten till:

ToppShop.se
2U IMPORT AB
RN (ditt ordernummer)
Ankargatan 5
441 39 ALINGSÅS

Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1 till 3 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning. Vid reklamation står kunden för fraktkostnaden, denna återbetalas om ärendet döms till kunds fördel.

Slitage, felaktigt användande m.m.

Du skall vara uppmärksam på att garantin och reklamationssrätten inte gäller om produkten slutar att fungera på grund av bristande funktion genom plötslig och oförutsedd yttre händelse.  Reklamationsrätten gäller inte vid fel som beror på slitage, felaktigt användande eller eller yttre påverkan.

 

Ångerköp

Skall göras inom 14 dagar som är lagstadgat enligt distans- och hemförsäljningslagen.

Kontakta oss först via vårt kontaktformulär, skriv gärna en förklaring, vänligen vänta på att vi konfirmerar ditt ärende, skicka sedan till ovan adress. 

När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalar vi summan för köpet inom 7 arbetsdagar. Du som kund står endast för returfrakten till oss.

OBS! Produkten måste returneras i sin original förpackning, utan skador på denna, för att kunna godkännas!

Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss.

Toppshop.se ansvarar inte för leveransen till oss från kunden, vidare vid ångerköp är det kunden som står för retur frakten.

Byte av använd vara

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt modifierad.

Transportskada

I fall av trasig eller öppnad kartong vid leverans, kontakta ditt utlämningsställe direkt när du hämtar ut paketet. De har färdiga blanketter för skadeanmälan. Kontakta gärna vår Kundtjänst om du behöver hjälp så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Du når oss via vårt kontaktformulär.

Avbeställning

Om du skulle ångra dig direkt efter beställning ska du kontakta vår kundtjänst omedelbart, vi accepterar endas avbäställningar / ändringar av order via e-post. Om vi redan hunnit skicka din beställning eller ifall din beställning är paketerad så kan du inte avbeställa utan får returnera paketet till oss. Du som kund står då för returfrakten. Om du inte hämtar ut din beställning så debiteras du för att täcka våra kostnader.