Allmänt

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

All information angående din beställning sker via e-post. Det är därför av yttersta vikt att du på din order uppger rätt e-postadress.

Hur betalar jag?

Du hittar mer information om våra olika betalningsalternativ på sidan om betalning.

Leveranser

I kassan kan ni välja vilket fraktsätt du önskar använda, och ni får även se vad kostnaden för frakten blir.

•         Inom Sverige

För order som vi mottagit betalning före klockan kl. 15.00 Måndag - Fredag  skickas normalt från oss samma dag (Ej Röda dagar / Helgdagar), och levereras inom 1-4 vardagar, normal leveranstid är nästkommande vardag för 1:a klassbrev & REK´, samt 2-4 dagar för vårt fraktfria alternativ.

•         Utanför Sverige

Vi levererar till Danmark, Finland och Norge. Leveranstid är cirka 4-7 dagar beroende på land. Din order skickas med Posten Sverige.Alla priser är i SEK inklusive moms.

•         Beställningar som kommer i retur

Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Toppshop.se får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Toppshop.se mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar men avvaktar svar från kunden. Om kund uppgivit felaktig postadress tages inget ansvar för försändelsen, och anses som levererad.

•         Försenad leverans

Om vi inte kan skicka din beställning inom 1-3 vardagar så meddelas du via e-post. Om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid så har du rätt att häva köpet utan någon kostnad.

 

Vi strävar efter att ni skall få en så billig leverans som möjligt och skickar därför med brev/skrymmande brev så långt det är möjligt.Betänk dock att brevförsändelser inte är försäkrade.

Om ni vill ha försäkrad frakt väljalternativet brev rekommenderat, då skickas din order rekommenderat med spårbart kollinummer, vi tar inget ansvar för oförsäkrade försändelser.

Vi tar inte heller något ansvar för försändelsen vid felaktig eller ej fullständigt uppgiven leverans adress.

 

Priser

Alla priser på Toppshop.se anges i Svenska kronor. Som standard anges alla priser (förutom där det specifikt sägs annat) inklusive 25 % moms. För kunder i Norge, eventuell införselmoms och tullavgift är upp till mottagaren att betala.

Fraktkostnad

•         Inom Sverige

Innom Sverige skickar vi order upp till 2kg fraktfritt!

     Vår fraktavgift för Posten 1:a klassbrev är helt viktbaserad och startar på 5 kr, vi skickar alla beställningar med A-post,då får du snabb leverans (oftast dagen efter).

•         Utanför Sverige

Inom Norden är även det viktbaserat och startar på 15kr, skickas med A-post, och är vanligtvis framme på 2-4 dagar.

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.

Reklamation/Ångerköp/Avbeställning

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid.

För reklamationer, ångerköp och avbeställning, se vår sida för returhantering. Vid godkänd reklamation/hävning av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

 

Undantag från ångerrätten.

Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.

Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.

Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.

Ångerrätten gäller inte företag.

Lagerrensning och Fynd varor

 Alla Produkter märkta med "LAGERRENSNING" är HELT nya och har alla garantier, dock gäller inte öppet köp på dessa.

  

Produkter som inte är original tillbehör

Alla Produkter märkta med "Är inte ett original tillbehör" är givetvis anpassade för produkten, men vi tar inget ansvar för felaktigt användande eller dyligt.

 

Varor märkta med "FYND" säljer vi produkter till reducerade priser. Orsaken är att produkterna inte kan säljas som nya och kan bero på att de har varit använda, har slitet/öppnat emballage, är returnerade, reparerade av leverantör eller liknande. Efter bästa förmåga lägger vi in information om vad som är orsaken till varans demo-status. Alla produkter skall vara i fullt funktionabelt skick och har vanlig garanti, dock ej öppet köp.

Personuppgifter

Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av Toppshop.se. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e-postadress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst, eller om ni anslutit er till vårt nyhetsbrev, ändra detta på första sidan.

Garanti & anvisningar

Garantier på varan lämnas av respektive tillverkare, (om varan omfattas av någon yttligare garanti från oss anges detta i varans beskrivning), Toppshop.se lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig det minsta osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss via vårt kontakt formulär.

Givetvis garanterar vi att alla produkter fungerar när ni mottager dem, samt mot fabrikations fel som upptäcks inom rimlig tid enligt Sexmånadersregeln.

Toppshop tar inget ansvar för eventuella kompatibilitets problem mellan olika skydd, och skador som kan tänkas uppstå.

Våra garantier på mobilskydd gäller endast vid fabrikationsfel vid normal användning, det finns ingen garanti gräns på hur mycket ett skydd klarar vid olycka, inga av våra skydd är vattentäta om detta inte anges specifikt i beskrivingen, vi har heller ingen garanti om skyddet utsätts för väta.

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Konsument har på sin sida lag om konsumentskydd vid distansavtal m.m. Den närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Läs mer om din ångerrätt här.

Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti m.m. annat än där så är direkt angivet. Toppshop.se förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.